Onze werkwijze
Onorthodox, “to the point”, resultaatgericht en transparant, zo zou je onze manier van werken wel kunnen noemen. De kern van onze dienstverlening is het creëren van vertrouwen of het herstellen van vertrouwen. Niemand is standaard, u niet, uw bedrijf niet en wij ook niet. Daarom treft u op deze pagina ook geen gelikt overzichtje met een compleet stappenplan. Het begint namelijk allemaal met één stap: de eerste! Wij spreken liever over fases. De eerste fase is de vaststelling (inventarisatie) van het probleem. De tweede fase is het gezamenlijk uitwerken van de oplossing.
De duur van het traject
Wij merken om ons heen dat vaak snel aangenomen wordt dat het oplossen van een zakelijk probleem door mediation en/of bedrijfsinterventie-traject altijd een langdurig verhaal is.
Onze ervaring is anders. Natuurlijk kan het enkele dagen duren, misschien zelfs enkele weken of maanden, maar in veel gevallen maken wij mee dat de tweede fase – in geval van mediation – binnen één dag wordt doorlopen. Probleem opgelost, klaar. Niet omdat het een makkelijk probleem was, maar omdat wij gewoon goed zijn in wat we doen, punt.
De kern van onze dienstverlening is het creëren of het herstellen van vertrouwen.